ad ld

Wednesday, June 2, 2010

WARGA EMAS DIGILIS BAS DINAIKI

TANJUNG MALIM: “Saya menggigil dan hampir pengsan melihat kepala mangsa pecah dan otaknya berkecai atas jalan walaupun ramai penumpang di stesen ini menjerit memberitahu pemandu itu supaya memberhentikan bas,” kata saksi kejadian, Namukri Moarif, 42 menceritakan detik cemas kejadian yang meragut nyawa seorang warga emas, Aishah Ariffin, 76, pagi semalam.


Menurutnya, kejadian berlaku kira-kira jam 7.05 pagi di pekarangan Stesen Bas Awam Tanjung Malim, dekat sini, apabila mangsa yang baru turun dari bas sama cuba melintas di hadapan bas itu. Katanya, mangsa sempat memegang hadapan bas sebelum digilis apabila pemandu terbabit tidak menyedari mangsa berada di hadapannya.

“Tanpa sempat menjerit, bas yang kami naiki terus menggilis kepala warga emas itu.

“Orang ramai yang melihat kejadian itu menjerit sambil meminta bas berhenti, tetapi sudah terlambat,” katanya di sini, semalam.

-- Petikan hmetro online.. Baca sini.

14 comments:

mamalieyna said...

eeii seramnya kalu saksikan kejadian camni..huhu..

Adlina Husaini said...

ya allah..ngerinya..al fatihah untuk arwah

Nieza Ishak said...

al-fatihah ..

ngerikan
teringat arwah atuk nieza .. jatuh dr bas lebih kurang gini laaa tp sib baik tak kena gilis

Nur Amlya @ Amie Fadli said...

Kak wani .. amy sungguh rasa sensitif bila membaca berita2 yg melibatkan kemalangan warga emas.. x tau la.. kalau baca kan rasa nak g jer kat driver tuh pastu kan ketuk kepala dia banyak2 kali... ko x tgk dulu keeeeeeeeeee sebelum ko tekan minyak lepas turunkan penumpanggggg!!!!

Jijahh @ f.k said...

ngeri nyerr

SyidaMislan said...

erk!ngerinya.
al fatihah to arwah
semoga kita dijauhkan dr perkara2 mcm ni...amin.

Mama Hanim said...

mamalieyna: mmg ngeri kan..

Mama Hanim said...

Adlina: tragis.. Al-Fatihah..

Mama Hanim said...

Nieza: klu org muda jatuh cmtu pn sakit, apatah lg org tua kan..

Al-Fatihah..

Mama Hanim said...

Amy: tu la pasal.. nape amik mudah je bila libatkan warga emas kan..

klu lah org lain layan cmtu pd org tua mereka cmne perasaan dia..

Mama Hanim said...

Jijah: mmg ngeri..

Tq sudi dtg sini..

Mama Hanim said...

Syida: Al-Fatihah..

Semoga kita semua lbh berhati2 dlm apa jua aspek kehidupan. Insya Allah.

ARIFFDA said...

bus stand ni dlm 10km dr rumah saya tp saya tahu cerita keesokkan harinye...sedih tgk nenek ini...al-fatihah utk allahyarhamah.

Mama Hanim said...

ARIFFDA: Al-Fatihah..