ad ld

Monday, June 21, 2010

Buku Perdana Wardina

Buku perdana Wardina



WARDINA menunjukkan salah satu buku hasil nukilannya, Mama, Saya Lapar...



PELAKON dan pengacara terkenal, Wardina Safiyyah yang sebelum ini telah menimbulkan kontroversi berhubung pertemuannya dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat selain lantang bercakap tentang artis tidak layak menjadi ikon nyata tidak mati dengan negatif khalayak.

Kontroversi yang melanda itu berjaya diharungi Wardina atau nama sebenarnya, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, 31, dengan tenang sekali dan dibuktikan dengan buku penulisannya yang berjudul Mama, Saya Lapar... dan Siapa Alien.
 
Mungkin bagi sesetengah pelakon, mereka tidak pernah terfikir untuk menjadi seorang penulis buku selepas tidak berapa aktif dalam bidang sebelum itu.

Dua buku berkenaan kanak-kanak itu dihasilkan oleh Wardina sebagai usaha untuk memberi pengetahun dalam ilmu keibubapaan.

Wardina berkata, dua buah buku yang dilancarkan itu berjudul Mama, Saya Lapar... adalah buku yang ditulis khas untuk golongan ibu manakala buku Siapa Alien adalah siri cerita ilustrasi untuk kanak-kanak.
"Tujuan saya menghasilkan buku bertajuk Mama, Saya Lapar... adalah untuk membantu golongan ibu bapa mengenalpasti apa yang patut dan tidak patut dilakukan dalam mendidik anak masing-masing terutamanya dari segi pemakanan.

WARDINA bersama Ketua Pengarah Perpustakaan Negara Malaysia (PNM), Datuk Raslin Abu Bakar dan Nor Juma Habib pada majlis pelancaran bukunya.


"Manakala, buku Siapa Alien adalah bahan bacaan ringan, menarik dan bersesuaian sama ada untuk dibaca anak-anak sendiri atau diceritakan ibu bapa kepada anak-anak.
"Buku ini adalah hasil dan penceritaan pengalaman saya termasuk semasa menjadi guru tadika satu masa dulu. Saya mengambil masa yang agak lama untuk memastikan dapat menyiapkan buku yang berkualiti," tambahnya.



-- Petikan kosmoonline. Baca SINI.

No comments: