ad ld

Monday, June 28, 2010

Azmin Ali Ganti Abdul Khalid Terajui PKR Selangor

SHAH ALAM: Tan Sri Abdul Khalid melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Selangor berkuat-kuasa serta merta.

Jawatan berkenaan kini diambil alih oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali.

"Mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat hari ini bersetuju untuk melakukan sedikit perubahan di peringkat negeri... selain itu kita turut melantik Datuk Zaid Ibrahim untuk mengetuai Wilayah Persekutuan," kataPresiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada sidang media di sini, semalam.

Menurut Wan Azizah lagi, keputusan berkenaan dibuat atas permintaan Abdul Khalid sendiri yang akan memberi tumpuan kepada pentadbiran Selangor, pembangunan di Kampung Baru dan kawasan bersempadan dengan Selangor.

Sementara itu Abdul Khalid yang juga Menteri Besar Selangor berkata, tangunggjawabnya untuk menguruskan pembanggunan di Selangor terutamanya bagi memajukan ekonomi di negeri itu membataskan beliau untuk menerajui PKR di peringkat negeri.

"Pengalaman saya dari segi politik boleh jadi tak berapa (baik), parti berpendapat saya mempunyai banyak pengalaman dari segi ekonomi dan tugas untuk menumpukan kepada pelaburan dianggap lebih penting," katanya. - mstar.

No comments: