ad ld

Sunday, July 18, 2010

Tidak Sempat Jual Dua Budak

KUCHING - Polis Sarawak berjaya menyelamatkan dua lagi kanak-kanak berusia 3 dan 4 tahun serta menahan dua adik-beradik perempuan warga Indonesia bagi membantu siasatan kes penjualan bayi di sini.

Dalam satu serbuan di sebuah rumah di Batu Kawa dekat sini pada pukul 5.30 petang kelmarin, polis menemui seorang kanak-kanak lelaki berumur empat tahun dan kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun dipercayai diseludup masuk dari negara jiran untuk dijual di sini.

Selain itu, 2 beradik perempuan warga Indonesia berusia 22 dan 19 tahun yg ditahan itu dipercayai penjaga kpd dua kanak-kanak tersebut.

Majistret Mahkamah Kuching, Iris Awen Jon memerintahkan dua beradik tersebut ditahan reman selama enam hari bermula semalam. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, Senior Asisten Komisioner Huzir Mohamad berkata, sehingga semalam, polis telah menahan reman 14 suspek termasuk pasangan bergelar Datuk dan Datin yang berusia 65 dan 43 tahun.
Katanya, polis berjaya menyelamatkan tiga bayi dan lima kanak-kanak yang berusia antara satu bulan hingga 12 tahun yang kini diserahkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). - kosmo

3 comments:

Ena said...

dorng tu yg patutnya kena jual.. sbb otak tak leh pakai.. itu pun kalau ada yg nak beli..

Mama Hanim said...

Ena: btul tu.. apa jenis manusia ntah..

mobile262 said...

apa ke jadah ..ni ? ni lah kalu dah terpengaruh ngan setan..bertaubatlah.