ad ld

Friday, July 23, 2010

Bayi Putus Kepala Ditemui

PELABUHAN KLANG - Seorang penyelam Royal Selangor Yatch Club tidak menyangka plastik hitam yang diingatnya berisi bangkai ayam yang dilihat terapung di Yatch Club rupa-rupanya mengandungi mayat bayi lelaki yang sudah terputus kepala.

Menurutnya, kira-kira jam 3.30 petang semalam, dia bersama beberapa rakan sedang menarik bot untuk dibawa ke darat bagi dibersihkan melalui landasan yang dikhaskan. “Ketika berada dalam bot, saya ternampak kaki kecil sebesar tapak tangan dewasa dalam satu plastik hitam yang terapung berhampiran landasan. “Saya memaklumkan rakan-rakan namun semua mengesyaki ia adalah kaki ayam yang dibuang orang ramai.

“Namun firasat saya kuat mengatakan ia adalah kaki manusia dan lantas saya turun ke dalam air lalu membawa plastik itu ke daratan,” katanya. Menurutnya, sebaik membuka plastik, dia dan rakan-rakan terkejut mendapati ia adalah mayat bayi yang sudah terputus kepala. “Kelihatan ia masih bertali pusat dan lehernya dipenuhi darah bercampur air. Perutnya juga sudah kembung dipenuhi air.

“Berdasarkan keadaan mayat, saya yakin ia baru dibuang oleh pihak tidak bertanggungjawab ke laut. Saya segera memberitahu pengurus yang kemudiannya menghubungi polis memaklumkan kejadian itu,” katanya kepada Sinar Harian.

Dalam pada itu, sumber polis berkata, hasil siasatan mendapati bayi berkenaan adalah bayi lelaki.

“Ia dibungkus bersama sehelai lampin pakai buang dalam satu plastik hitam. Berdasarkan keadaan mayat kita mengesyaki ia dibuang ke laut dalam tempoh tidak sampai 24 jam. “Bagaimanapun kita akan menjalankan siasatan lanjut berhubung penemuan itu. Semua maklumat bakal diketahui melalui bedah siasat yang akan dijalankan pagi esok (hari ini),” katanya. “Mayat bayi itu kemudian dihantar ke bilik mayat Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang,” katanya.- sinarharian

-- Perbuatan yg sgt kejam.. Betapa seksanya bayi tu jika dia masih bernyawa ketika dibuang ke laut..

11 comments:

mamalieyna said...

Astaqfirullah ...gila punya manusia!! ni rasa nak nangis pun ada, sakit hati + geram pun ada...kejaaaammmm!!

y@n@ M!B said...

dorang ni still x insaf² lg kan..dah byk kes pon ada je nk buat perangai laghik...entah la~ -_-

BIONIC WOMEN said...

ya Allah kesian sungguh anak x berdosa itu..
kenapa manusia semakin kejam?
Agak2 kenapa kepalanya putus ek? putus sebelun dibuang ker..putus setelah dibuang..hado sadisnya

Ena said...

sampai tak tahu nak kata apa..
zalim!!

KIDbrush® said...

kalu x nak bg kat haku neh hahh


KiD~ org yg buang tuh kompom fobia tgk plastik Hitam

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

sedih sangat baca berita ni..:((

arisyanaziq said...

eiiii... geram btoi ler melihatkan keadaan skrg.. manusia2 dh mcm binatang... tp binatangpn sygkan anknyer... kepala pulak terputus...

Zaidah said...

ya Allah ngerinyer....

Ju@Lucky^Mummy said...

iskk....

apa nak jadi lah..

shaza said...

tak sanggup nak tgk gambar tu.. di harap mak bapak anak yang tidak berdosa ni mendapat hukuman yang setimpal..

GreenJade said...

Astagfirullah..manusia berhati iblis.gila!

*serius x sanggup tgk pic tih*