ad ld

Saturday, July 31, 2010

Gambar Kemalangan Ngeri Di Jln Lipis-Merapoh Gua Musang Kelantan

Besi penghadang tembus kereta
Seorang wanita terbunuh selepas kereta Proton Pesona dinaikinya terbabas dan melanggar besi penghadang jalan sehingga menyebabkan besi itu menembusi kereta mangsa di Kilometer 81, Jalan Lipis-Merapoh, petang kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 4.20 petang, Halimah Hamat, 57, dari Gua Musang, Kelantan yang bekerja sebagai tukang sapu di Sekolah Kebangsaan Tengku Muhamad Fakhri Petra, Kelantan maut di tempat kejadian akibat cedera di kepala.

Suami mangsa, Yusuf Che Hamid, 60, yang bekerja sebagai tukang kebun di sekolah yang sama dikatakan mengalami cedera ringan sebelum dikejarkan ke Hospital Kuala Lipis (HKL) untuk menerima rawatan lanjut. Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, turut cedera anak saudara mangsa yang duduk di bahagian penumpang belakang, Nuraiman Azhar, 7.

Menurutnya, siasatan awal mendapati sebelum kejadian, mangsa bersama suaminya dikatakan dalam perjalanan menghala ke Seremban, Negeri Sembilan dari Gua Musang, dipercayai untuk menziarahi saudaranya. Katanya, kereta Proton Pesona dipandu Yusuf dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke kanan jalan sebelum melanggar besi penghadang jalan mengakibatkan besi itu menembusi kereta mangsa. Mangsa duduk di bahagian penumpang depan dirempuh besi penghadang jalan sebelum meninggal dunia di tempat kejadian. - hmetro

4 comments:

Ena said...

Ngerinya..
kesian pulak.. dah dekat nak puasa dah nie.. selalu banyak kes macam nie kan.. Nauzubillah..

TuYa said...

salam kak..
ngerinya la tgk eksident tu..
jalan ni la Tuya selalu lalu nak blik Muse..
tembus gitu sekali..ishhh..dahsyatnya..

Mama Hanim said...

Ena: mmg ngeri tu.. semoga kita semua hati2 slalu..

Mama Hanim said...

Tuya: salam tuya.. tu la kan, teruk xsiden tu..
jln utama kan kelate - k.l..