ad ld

Sunday, June 6, 2010

BUDAK 2 TAHUN MEROKOK DIRAWAT

Seorang budak dua tahun yang menghisap 40 batang rokok sehari, Ardi Rizal (gambar) kini menerima rawatan untuk menghapuskan ketagihan merokok, kata Pengerusi Suruhanjaya Perlindungan Kanak-Kanak Indonesia, Arist Merdeka Sirait semalam.


Ardi merokok semasa dia berumur 18 bulan. Imej dia menghisap rokok telah disiarkan di stesen televisyen antarabangsa selepas media tempatan melaporkan berita mengenainya.

-- Alahai kesiannya budak ni. Nape bleh jadi cmtu kan, 40btg rokok sehari tuuuu. Mcmana dia bleh reti hisap rokok dgn usia semuda 18bln? Gila ke apa makhluk yg ajar dia!!! Mmg sgt kejam klu sengaja buat gitu kan. Budak tu blom tahu apa2..

Apa perasaan uols?

-- Petikan Kosmo online.

12 comments:

@juera said...

18 bulan dh reti isap rokok??ermm apa pnye mak ayah la tak reti nk jga anak..kesian2

~ain said...

ngarut betul aaa.. kesin budak tu..

Ena said...

betul tu..
gila..

GreenJade said...

sian budak kecit nih ade bapak yg brengset gitu!

~ Sall said...

ciannye. aku tak sanggup nak tengok.

Mama Hanim said...

@juera: huhu..mcm2 ragam skang ni x kira usia dh.. mak bapak plak perangai pelik lg la haru kan..

tq sudi dtg sini..

Mama Hanim said...

ain: tu la kan.. penjaga nya waras ke tak tu ntah la..

Mama Hanim said...

Ena: mmg gila..

Mama Hanim said...

Tinie: btul tu..gila apa bt cmtu kt budak kecik kan..

Mama Hanim said...

Sall: dunia skang ni mmg pelik kan..

AYU said...

em.....mcm2 ader gak baca kat kosmo. Giler punya bapak, diajornya anak hisap rokok seusia tu..sian budak tu.

Mama Hanim said...

Ayu: tu la kan.. kesian budak tu.. giler btul sape yg ajar cmtu..