ad ld

Thursday, November 11, 2010

(Gambar) Budak 3 Thn Bw Botol Susu Naik Bas Sorg Diri Ke Ibu Kota

KUALA LUMPUR - Melihat seorang kanak-kanak lelaki (gambar) yang berumur sekitar tiga tahun sudah berani menaiki bas pasti mengundang takjub kepada orang ramai.

Namun timbul persoalan siapa ibu bapa kepada kanak-kanak itu yang begitu cuai melepaskan anak mereka berbuat demikian. Itulah yang berlaku terhadap seorang budak yang dijumpai oleh seorang wanita berumur 40 tahun ketika dia menaiki sebuah bas menuju ke ibu kota semalam.



Dalam kejadian pukul 12.30 tengah hari itu, wanita tersebut curiga apabila ternampak kelibat seorang kanak-kanak memegang botol susu yang kemudian menaiki bas yang berhenti di Flat Seri Sabah, Cheras di sini. Atas dasar prihatin, wanita itu memanggil budak terbabit duduk bersamanya sebelum dia menghubungi polis.

Apabila sampai di Plaza Kota Raya di sini, Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Supritendan Abdul Rahim Hamzah Othman berkata, wanita itu membawa kanak-kanak terbabit ke Balas Polis Tun H.S Lee di sini untuk membuat laporan. - kosmo

18 comments:

ciK mOt (",) said...

sangat hebat kan...
tapi sian kat budak tuuu...

idah @mama izzya said...

ish..ish beraninyer..kalu anak kiter tu cemana la gamonyer..hhuhuhu..

Ena said...

Kesiannya...
ntah2 ditinggalkan gamaknya..

eT said...

agaknyer mak dia xperasan anak dia naik bas kan...
dak skang ni sume mende nk mencubanyer...
dia nmpk cam menarik la kan bas tuh...huhu

CLICK LA KALO RAJIN :) TQ


CLICK LA KALO RAJIN :) TQ


this Saturday at Laundry Bar! :) TQ

SyidaGorjes said...

berani sgt pun mengundang bahaya...

CekWa said...

budak2 skrang mmg bijak dan berani, tapi lgsung tak tauh bahaya yang menanti!

cik puan akish said...

haiiii kalo dah berani...berani beno bdk2 sekang....apepon...sian kat ini bdk...

Lelord said...

kalau dia mmg dok kat area flat mmg nmpak beno parent x kunci pintu...senang2 anak leh kuo.

tp ade kemungkinan gak ditinggalkan

hehhehe ntah2 parent x perasan kot..

ohhh byk ak spekulasi. tp sib baik budak ni selamat

Mama Hanim said...

Cik Mot: tu la, bahaya kan..

Mama Hanim said...

Idah@ mama izzya: mesti risau giler fikir mcm2 kan..huhu..

Mama Hanim said...

Ena: tu pn bleh jd gak kan.. kesian budak tu..

Mama Hanim said...

eT: tu la pasal, bas cantik sgt kot, bt budak tu tertarik hati nk naik.. seb baik slmt kan..

Mama Hanim said...

Syidagorjes: x berani pn x pe klu cmtu kan, bahaya wooo..

Mama Hanim said...

Cekwa: budak tu tgk tv, klu nk nek bas kena beratur, terus naik.. agaknya..
advanced tu tp bahaya kan..

Mama Hanim said...

cik puan akish: umur budak tu dlm 3 thn, mmg x tahu apa kan, kesian btul klu penjaga nya yg lalai..huhu..

Mama Hanim said...

Lelord: penjaga dia sidai pakaian kot, lupa budak tu ada skali, tup2 hilang naik bas.. haru beb..

CT said...

anak sapa la tu,...kalu tkmo... moh sini bg kak CT...hehehe

Mama Hanim said...

CT: Alhamdulillah hari ni budak tu dh ditemukan dgn datuknya..