ad ld

Monday, March 14, 2011

(Gambar) Kartun Tsunami Kontroversi Berita Minggu

Semlm mula2 tgk kartun ni kt Berita Minggu, terus geleng2 kepala. Terfikir jap, LAWAK KER? Cik puan Yatie ore kelate di Jepun tu, tlg komen skit jika sudi kalu demo tgk n3 ambo nih.

- MERUJUK kepada ilustrasi mengenai tragedi tsunami di Jepun yang mencetuskan kontroversi dalam Berita Minggu semalam, kami ingin menjelaskan bahawa kami tidak berniat untuk mempersenda atau menunjukkan sikap kurang prihatin terhadap peristiwa yang berlaku Jumaat lalu.



Malah kami juga tidak bertolak ansur dengan sebarang cubaan untuk memburukkan keadaan di negara berkenaan. Kami mendapat banyak reaksi berhubung ilustrasi itu menerusi laman sosial dan panggilan telefon daripada orang ramai yang prihatin mengenai nasib rakyat Jepun.

Kami sensitif dengan tragedi yang menimpa rakyat Jepun, malah turut melancarkan Tabung Bencana NSTP-Media Prima untuk menggalakkan masyarakat menyumbang bagi meringankan beban mangsa bencana. Kami turut menghantar wartawan ke tempat kejadian bagi membolehkan mereka melaporkan situasi sebenar tragedi. Kami berasa sedih dengan kesengsaraan rakyat Jepun yang kehilangan keluarga dan harta benda. Pelukis ilustrasi kami turut meminta maaf atas lakaran yang menimbulkan kontroversi.

Kami amat simpati dengan kejadian terbabit dan sekali lagi memohon maaf atas rasa kurang senang yang timbul berikutan penerbitan ilustrasi itu. - pengarang - bharian

-- (Gambar) Ratu Porno Maria Ozawa a.k.a Miyabi Selamat Dlm Gempa Bumi Jepun
-- (Gambar) Lg Gambar Ally Iskandar Dan Aishah Zainal Di Majlis Pertunangan
-- (Gambar) Sepasang NAGA Dilihat Di Kalimantan.. Takut Sehh..
-- (Gambar) Rama-Rama Bersayap Corak Kepala Ular

10 comments:

SyidaGorjes said...

takkan la diorang tak terfikir akan sensitivity org lain....

ieda said...

haa kan dah kena .. x masuk akal langsung buat kartun mcm nie .. bila buat kartun mcm nie org dah anggap ia mempersendakan org yg dlm kesedihan x der punye tafsiran lain kerana memang sah2 malapetaka ini menyedihkan dan menginsafkan org ..

fadhdeela said...

xperlu nak bergurau mcm tu..bnda xlawak pun..pttnyer kita merasa kesedihan diaorg..rakyat kita ada kat jepun tu *mrh tol nie*

Meh singgah: Black Swan!!

AesyaZealous said...

tak sensitive langsung dorang ni

Ena said...

nak melawak tak bertempat.. haihhh..

Citarasa Rinduan said...

setuju ayu kata...
mula2 agak lawak..lepas tu terfikir...hal nie akan jadi kontroversi..
hah!!! kan betul..

Ietams said...

memang tak patut kan

Mama Hanim said...

SyidaGorjes: tu la kan.. keje sibuk sgt kot..huhu..

Mama Hanim said...

k.eida: heran betul boleh buat cmtu kan kak..

fadhdeela: agak2 la kan nak bt lawak pn..

AesyaZealous: betul tu..

Ena: kena fikirkan gak perasaan manusia lain kan.

Ayu: betul tu, bencana pada org lain, patutnya kita simpati.

Mama Hanim said...

Ietams: tu la pasal.