ad ld

Thursday, November 18, 2010

Live Dari Kota Bharu: Aidil Adha Di Kelantan

Salam.. Nak cer skit xtvt cik hanim di pagi Aidil Adha di Kelantan.. Bgn awal pg td trus cakap nk mandi nk ikut papa gi solat raya.. Masa Aidil Fitri lps pn hanim ikut, so yg ni pn dia pandai nk ikut jugak la..huhu.. Lps siap solat, papa bw gi tgk lembu. Hanim teruja tgk org ramai, siap tya,' Ada pesta ke mama? Alahai..


Posing skit.. Budak2 lain ada yg nangis takut tgk lembu cmtu, hanim plak duk heret tangan papa dia suh gi lg dekat..hehe.. Mula2 tu igt ada seekor je lembu, lps selesai sembelih tu ada seekor lg dibawa ke situ. Makin ramai la org dtg. Kbtulan 2nd lembu tu agak garang n kuat, ramai yg perlu utk pegang tali tu. Tgk tu ramai kan, btul x?


Hanim mmg suka btul td, dpt plak jmp ramai sedara mara papa yg dia kenal. Ramai yg duk gelak dgn telatah dia, sekejap cakap kedah sekejap cakap kelate..hehe.. 'Papa, hangat noh, tak dok umbrella ko? Kui3..

11 comments:

BIONIC WOMEN said...

hahaha...lucu ler hanim.main tibai campuq jah 1 ayat..kekekeh..
seronoknya suasana raya kat kg kan????jeles sngt2

Nur Amlya @ Amie Fadli said...

hihihihi comeinyer anim cakap campur2!

sarah-najwan said...

seronok weh cik hanim tgk oghe korbea lembu..ambo xle tgk..mama hanim boleh deh tgk...ambo konpom pitam kalu tgk oghe melih lembu...ngeriii

salam idul adha deh..harap2 bilo nok blik umah kita sdiri..kureng jem..huhu..nok kelik aritu..jem do'oh..huhu

Mama Hanim said...

Eily: tu la..hehe.. pastu ramai yg duk suh hanim cakap kedah, dorg gelak sakan.. huhu..

relaks eily, esok kan cikgu dh start cuti panjang tu..slmt bercuti ye..

Mama Hanim said...

Amy: cakap campur habis suka hati dia je..hehehe..

Ena said...

heheh..

berani gak yeh hanim tengok.. sbb ena sendiri tak sampai nak tengok.. nak2 tang darah tu.. huhu..

pandai hanim.. 1 Malaysia gitu.. ;D

Mama Hanim said...

sarah-najwan: tu la heran gok hanim nk g tgk dekat2 ore melih lembu.. ambo pn bulih tgk gitu2 jah..hehe..

Salam aidil adha kembali.. marin kb lengang sgt, rasa pelik jugok kb x jem..
tp hari ni siap la..compem jem lah..

Mama Hanim said...

Ena: hehe..hanim teruja tgk tu, lg pn sbb ramai org kot..

cmtu lah anak di perantauan kot, cakap campur mcm2..huhu..

baincardin said...

Salam Aidiladha! ^_^

Jijahh @ f.k said...

hehehe Kedah vs Kelate like me too ... hiks ...selamat hari raya tuan rumah ....

GreenJade said...

hehe comel ..meriah dwi dialek ala2 1 Msia gitu hik hik hik

mmg berani Hanim..ade talen jd dokter bedah sok nih hehehe

Salam eid Adha 2 Wani & family :)