ad ld

Sunday, April 24, 2011

(Gambar) Majlis Tunang Ashraf Muslim Dan Dayana, Spt Kenduri Kahwin

Assalamualaikum. Sabtu plan nk tgk majlis pertunangan Ashraf Muslim di TV9 tp pagi tu kuar awal bw Hanim gi taman.huhu.. Lupa plak. Xpe kita tgk gambar2 majlis pertunangan Ashraf Muslim - Noor Dayana Lokman ni ye.


- Pelakon Ashraf Muslim, 30, dan Noor Dayana Lokman, 24, diraikan dengan
penuh meriah seperti ‘kenduri kahwin’ dalam majlis pertunangan di rumah Dayana di Villa Bestari, Kampung Sungai Pusu, Gombak. Majlis besar-besaran itu siap dengan 16 buah khemah yang dipasang di luar rumah bakal isterinya itu.


Malah kehadiran Ashraf yang memakai sepasang baju Melayu putih dan bersamping ungu mencuri tumpuan ramai dan dilihat seolah-olah hendak bernikah lagaknya. Bagaimanapun, pengacara Nasi Lemak Kopi ‘O’ dan Gadis Melayu di TV9 itu menjelaskan, majlis tersebut diadakan sedemikian kerana mereka turut melangsungkan majlis perasmian Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah di tempat dan hari yang sama. “Pada mulanya kami tidak merancang untuk melakukan majlis perasmian serentak dengan majlis pertunangan tetapi setelah memikirkan majlis ini turut melibatkan saudara-mara, jadi saya rasa tidak salah untuk dilakukan sekali,” ujarnya yang turut menjemput ramai ahli keluarga dan sanak saudaranya.

Ashraf merupakan anak sulung daripada lapan adik-beradik. Antara ahli keluarganya yang hadir adalah bapanya dan ibu saudaranya, Fatimah Azil yang menyarungkan cincin pertunangan di jari manis Dayana. Ibu Ashraf telah meninggal dunia pada enam tahun lalu akibat kanser payu dara. Ashraf dan Dayana akan bernikah pada 30 Ogos tahun ini sempena Hari Raya Puasa di Mekah.

Beralih kepada kariernya sebagai pengamal perubatan Islam di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah, Ashraf mula mempelajari cara mengubati pesakit menggunakan ayat-ayat al-Quran, mendidik dan memberikan kaunseling kepada pesakit sejak dua tahun lalu.

Selepas mengubati pesakit, saya menyerahkan segala-galanya kepada Tuhan. Selain itu, saya turut membekalkan mereka dengan ayat-ayat al-Quran dan doa untuk diamalkan sementara benar-benar sembuh. “Apabila membaca al-Quran, diri kita akan lebih dekat dengan Tuhan. Kadangkala, saya ada juga meminta bantuan daripada Dayana untuk mengenal pasti sesuatu penyakit itu menggunakan kaedah perubatan moden kerana dia sedang belajar dalam bidang perubatan,” katanya. Pusat rawatan yang digelar sebagai klinik oleh Ashraf itu boleh merawat penyakit seperti semua jenis kanser, SLE, kanser otak, AIDS atau HIV, gangguan sihir, penyakit kanak-kanak, penyakit kesuburan, diebetes, darah tinggi dan masalah akhlak. mstar

-- (Gambar) Ashraf Muslim Tunang Dgn Doktor 23 April, Nikah Tahun Ini
-- (Gambar) Azwaliza Azman TV3 Kini Bergelar Isteri
-- Hafiz (AF7) dan Adira (AF8) Mengaku Bercinta Sejak 5 Bulan Lalu
-- (Gambar) Mayat Gadis Kemalangan Viva Dan Lori Tangki Minyak Di Kg Gerai Besut Terengganu

8 comments:

ibuintan said...

tg kepada keduanya... sama cantik sama padan.. moga bertemu jodoh mereka dan kekal hingga akhir nyawa

nunu eera said...

da 30 upnye ashraf ni kan.. ingt mude lgi.. huhu..

Unknown said...

dah bertunang pun dia..
lawanye pelamin..

Unknown said...

tadi ayu baca paper, memang suka sangat2 bila dapat lihat bakal isteri ashraf muslim... cantik

edane said...

sama cantik sama padan. moga jodoh berpanjangan

Ena said...

sana sini review pasal "ustaz amirul" ni nye pertunangan kan.. meriah gitu.. ;D

Sofya said...

mcm nak menikah dah kan...

GREENJADE said...

grand demo tunang