ad ld

Thursday, September 30, 2010

Lagi Lagi Kes Bayi Mati Di Rumah Pengasuh

KUALA LUMPUR: Seorang bayi lelaki berusia tiga bulan ditemui mati dalam buaian di rumah pengasuhnya di kawasan perumahan, di Jalan Dutamas di sini, kelmarin. Dalam kejadian jam 9.30 pagi itu, pengasuh wanita berusia 50 tahun, dikatakan sedang mendodoikan Danish Noor Rasmazi sebelum mendapati bayi berkenaan tidak bergerak dan bertindak menelefon bapanya. Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, bapa Danish yang bekerja sebagai pegawai bank bergegas pulang ke rumah dan membawa anaknya itu ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Laporan perubatan mengesahkan Danish sudah meninggal dunia sebelum beliau dibawa ke HKL. Setakat ini, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai kematian secara mengejut sementara menunggu laporan ujian air kencing dan darah Danish daripada pihak hospital, katanya. Zakaria berkata, Danish ditinggalkan bersama pengasuhnya sejak sebulan lalu, selepas ibunya yang bekerja sebagai jururawat baru saja memulakan tugas sebaik saja habis berpantang.

Katanya, hasil laporan bedah siasat menunjukkan tiada kesan kecederaan fizikal luaran dan dalaman pada badan bayi itu. Bagaimanapun, katanya, polis akan menjalankan siasatan sebaik saja menerima laporan ujian air kencing dan darah mangsa. - bharian

6 comments:

Ena said...

siannya la kan..
tapi tu la..
ajal & maut di Tangan Tuhan

mamaaerish@eb said...

aduh, np byk sgt kes gini eh?... takutnyer...hu3

SyidaGorjes said...

alamak, takutnya....kat mana2 pun bole jadi camni,kan?

sarah-najwan said...

huhu..tawakallah je la kan sb kita ibu yg bekerja...minta dijauhkn dr perkara begini...

az rina a.k.a jaijina said...

ya allah, takutnye dgr kes² macam ni..mintak²lah anak saya takde pape :((..

GreenJade said...

ya Allah ngeri dgr byk kes baby mati tecekik susu nowdays