ad ld

Saturday, September 25, 2010

Terkini Kes Datuk Sosilawati Mati Dibunuh: Sosilawati Tidak Dirogol

Salam.. Ada pembetulan, tentang artikel yg mengatakan ujian DNA dijalankan pd suspek bunuh Datuk Sosilawati kemungkinan utk siasat sama ada mangsa dirogol, telah dinafikan pihak polis. Tujuan ujian DNA itu adalah utk pemeriksaan bg memastikan suspek berada dlm keadaan baik dan mengenal pasti jika ada sebarang kecederaan atau penyakit sblm dibenarkan berjumpa peguam mereka.

- KUALA LUMPUR: “Sosilawati tidak dirogol!” tegas Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin ketika menafikan laporan beberapa akhbar tempatan kelmarin yang mendakwa polis menyiasat kemungkinan Datuk Sosilawati Lawiya, 47, yang dibunuh dan dibakar bersama tiga rakannya bulan lalu, turut dirogol. Dalam satu kenyataan dikeluarkan semalam, Mohd Bakri berkata, laporan mengatakan polis sedang menyiasat kemungkinan jutawan kosmetik itu dirogol tidak benar sama sekali.

Pihak polis ingin menegaskan laporan media yang mengatakan kemungkinan Sosilawati dirogol tidak benar. Tujuan kelapan-lapan suspek dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) adalah untuk pemeriksaan bagi memastikan mereka berada dalam keadaan baik serta mengenal pasti jika ada sebarang kecederaan atau penyakit sebelum dibenarkan berjumpa peguam mereka.
Selain daripada tujuan di atas, tiada sebarang pemeriksaan lain dipohon kepada pihak hospital oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) ke atas kelapan-lapan suspek berkenaan,” katanya. - hmetro

- Harap maklum..

1 comment:

sarah-najwan said...

harap2 agar kes sadis ini dpt diselesaikan dgn cepat..menyayat hati betul...