ad ld

Friday, February 4, 2011

Bas Ekspress Terbabas Di Km 245.9 Lebuhraya PLUS Dkt Tol Pedas Linggi

SEREMBAN, 3 Feb -- Seramai 40 penumpang terselamat selepas sebuah bas ekspres yang mereka naiki dalam perjalanan ke Johor terbabas ke laluan bertentangan di Kilometer 245.9 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) berhampiran Tol Pedas-Linggi, dekat sini, Khamis.

Dalam kejadian pukul 3.30 petang itu, pemandu bas Transnasional dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kluang itu dikatakan hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan sebelum terbabas ke laluan bertentangan. Bagaimanapun, bas itu tidak dirempuh oleh kenderaan lain di laluan bertentangan itu.


Sejurus selepas kemalangan itu, pemandu bas berkenaan, Sabri Sharom, 48, telah membuat laporan di Ibupejabat Polis Daerah Seremban 2 di sini. Ketika ditemui, Sabri berkata beliau tidak dapat mengawal bas tersebut selepas tayar depan sebelah kanan bas itu tiba-tiba pecah.

Dua buah jentera Bomba dan Penyelamat dari Rembau dan Seremban 2 bersama 12 anggota dikejarkan ke tempat kejadian untuk membersihkan tumpahan minyak di atas lebuh raya berkenaan. Kemalangan itu menyebabkan kesesakan sepanjang lima kilometer di kedua-dua arah lebuh raya itu. bernama

-- (Gambar) Majlis Resepsi Ayu Raudhah Dan Zaquan Adha Di Paroi Negeri Sembilan
-- (Gambar) PASKAL TLDM Bebaskan Kapal MT Bunga Laurel, Selamatkan 23 Org Ditawan Lanun Somalia
-- (Gambar) Bas IKM Jasin Terbalik Dlm Longkang Dkt Gua Tempurung Di Km 304.5 Lebuhraya Utara Selatan Dkt Gopeng Perak 3 Parah 

1 comment:

Ena said...

semalam pun ada bas tebalik masa otw dari kg .. luipa plak apa nama tempat tu..