ad ld

Tuesday, December 29, 2009

SMOKER 2010 - R U READY?

Salam.. Adakah lelaki di sisi uols perokok tegar? Pastinya dorg agak 'panas' bla harga minima rokok rm6.40 sekotak start 2-3hari lg. Perhh, mahal tu, klu makan nasi kandar kt kedai plg mahal di SP ni pn xla caj cmtu. Kesian kan..huhu.. Mybe dorg akan bt 'stok darurat' rokok skang ni utk bln dpn kan, dos tambah nyawa katakan..kuikui2.. N tentunya ramai yg akan mitak tlg kwn yg duk Langkawi utk jd stokis rokok dorg.( w/pn rasa x sama, tp harga murah skit kot), kata hubby I la..

Rasa agak bertuah n bersyukur coz lelaki yg duk serumah I ni adalah smoker tegar yg dh pencen, insaf dan sewaktu dgnnya..huhu.. Klu ditya apa yg bt dia benti, jwpnya,'Entah lh, dh smp seru suh benti kot'.
Cmne dgn uols? Adakah hari2 bahgia sentiasa berkongsi nikmat asap ajaib tu? Haha, jgn marah ye uols, gurau je pg2 ni..

--> Renung2 kan, selamat beramal.. adiosss..

15 comments:

GreenJade said...

hihihi seb baik my incek abe is not a smoker ..fuhh selamat I dr asap jerebu di dlm umah itu hehehehe

As said...

sian sapa yg isap rokok tuh kan.. harga rokok makin hari makin naik..
hmm mujur hubby x isap rokok...
hmmm.. bagus pun rokok tuh mahal.. x elok tuk kesihatan pun....

Uruchimaru @ kf said...

kf x hisap ea hrp maklong cik wanie !

helena's said...

percayela kak..dorang tak kesah..dah nama pun perokok tegar.contoh terbaik.pakwe saya.huhu

naurah makwa said...

tu la..naura dah bebel sebakul kat husband naura malam tadi..uih,sebulan peruntukan untuk rokok sajer dah hampir 200 hengget!

Maswani said...

Tinie..hehe..seb baik ye..sama lh, en abe ambo pn dh pencen rokok, 6thn dh..b4 kawin dlu..

As..btul tu, tp bg smoker tu, tetap ada mcm2 alasan dia..huhu..
Sama2 lh kita jaga kesihatan ye, lg2 yg pregnant mcm As kan.. take care..

Maswani said...

KF.. makluman diterima.. tahniah utk diri awk ye..

Helena.. stuju sgt tu..mmg dorg akan kata,' Ada aku kesah'..hehe.. Naik mahal mana pn, dorg tetap bli kan..huhu

Naurah.. tu la pasal, jejas kesihatan n poket gak.. 200 byk tuh..

watie said...

bagus naik laa harga rokok tinggi.. supaya org yg dok serumah ngan saya benti merokok..

tapi dia x smoking depan saya coz takut telinga dia kuar asap kakaka

comey_lote said...

kat umah ni bukan perokok tegar..dia isap gitu2 je..pernah benti...tp isap balik sbb ramai geng duk 'sua' rokok huuuhuhuhuhuh plus sejuk so lagi...

ida tny dia: kt sini oklah rokok murah, bulih la beli..tp msia mahal, gaji sikit nk isap lg ko???


hati ni mengangisssss tiap kali dia isap rokok tp tu lah, ore jate ni tak paham hati kita...huhuhu

comey_lote said...

oye, dia tak isap rokok dlm rumah/dlm kete..so selamat la sket bau rumah/kete...

T.u.Y.a said...

Biar naik bbelas ringgit sekotak pun x pe.biar deorg terasa bebannya kak..incik eri tuya ni klu dlm sejam tu x snaman paru2,buleh pgsan!!

Maswani said...

watie.. tu la, tp harga naik tggi mana pn tetap ada yg bli kan.. redha je lah..hehe..

Comey-lote.. ore duk oversea lain skit, blk m'sia gak gaji dia mahal la..hehe..
ok la tu x tggal jejak dlm umah/kete.. nyaman je kan..huhu..

Tuya..stuju sgt tp dorg ada alternatif lak, cari rokok daun gulung tembakau..kt kelate mmg byk..

::alwaniamalini:: said...

erm..actually smokers ni bleh je nak benti..antara nak ngan tak nak je..bukan mati pon klu benti merokok. yang matinye bile merokok tu..tp org ni, klu kita tego lagi dia naik hangin kan..so terpulangla pada dorang..kalu ada akal yg waras, dorang taule..huhu cukup tak ske dengan perokok! nasib baik dalam family takde yg merokok :)

Mama Mya said...

selamat tahun baru :)

Maswani said...

amalini..btul tu, sbb ok je bila bulan puasa kan.. mmg boleh klu nak.. indahnya dunia bebas dri asap rokok..hehe..

Mama Mya.. slmt thn bru utk awk juga..tq..