ad ld

Monday, March 17, 2014

Lima Mati Overdose Dadah Methamphetamine Di Konsert Festival Muzik Bukit Jalil (Gambar)

Polis menasihatkan penganjur Future Music Festival Asia 2014 supaya membatalkan acara pada Sabtu selepas lima orang meninggal dunia dengan empat lagi berada dalam keadaan kritikal kerana mengambil dadah jenis 'methamphetamine' secara berlebihan. Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata, pada Jumaat sembilan orang pengsan pada acara itu selepas mengambil dadah kira-kira pukul 1.30 pagi.


Seorang meninggal dunia di tempat kejadian di Bukit Jalil manakala seorang lagi meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital. Tiga yang lain meninggal dunia di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM). Kelima-limanya merupakan rakyat Malaysia berumur di antara 21 dan 28 tahun.

Empat orang lagi yang mana dua daripada mereka sedang koma, berada dalam keadaan kritikal di kedua-dua hospital kata Mohmad Salleh. "Kesemua mereka didapati positi dadah dan kematian telah dikelaskan sebagai pengambilan dadah berlebihan. "Sepanjang dua hari kami telah menahan 22 orang, tiga warga asing dan tujuh penduduk tempatan berkaitan dadah. "Bagi kepentingan keselamatan awam , kami telah menasihatkan penganjur membatalkan acara pada Sabtu. Mereka yang membeli tiket perlu menghubungi pihak penganjur untuk bayaran balik," katanya. mstar

--  MH370 Sah Dirampas, Motif Sebenar Dan Lokasi Masih Disiasat - Laporan AP
--  Nora Danish Sambut Hari Jadi Di Kelab Malam Haram? (Gambar)
--  Gadis Melayu Pilihan Lelaki Kerana
--  Rumah Kapten Zaharie Ahmad Shah Pilot MH370 Di Laman Seri Disiasat Polis (Gambar)
--  Zed Zaidi Perlekeh Insiden Pesawat MAS Hilang, Mohon Maaf (Gambar)

No comments: