ad ld

Monday, June 6, 2011

Kembali Berpijak Di Bumi Kedah

As salam. Kembali bersiaran lps cuti singkat yg memenatkan tp berbaloi baloi gitu. Apa yg berbaloi tu? Firstly mestilah sbb dpt jmp dua2 ma abah di kg kan, kumpul adik beradik n sama2 bergotong royong di majlis kenduri sanak sedara. Masa sgt singkat, x dan terjah satu pn mall kali ni, xpe lah mybe rezeki blk lain kali plak. Semlm sesape dri Kelantan ke K.L bertolak tghari mesti nangis coz jammed giler2 di Gua Musang. Adik a.k.a BIL bertolak kul 12tghari tp kul 10 pm still ada kt G.Musang.

Biasa 2jam je tp tetiba jdi 10jam mau trauma gak tu beb. Katanya ada lori terbalik di Merapoh block dua2 jalan smp ada yg sanggup patah blk ke G.Musang  x tahan jam berpuluh2 kilo lg kt depan menghala K.L. Dia bgtau td kul 4.15am bru smp K.L, giler kentang woo naik kete 12pm 5.6.11 - 4.15am 6.6.11. Compem byk kete yg tersadai overheat, broke down or abis minyak kt tepi jalan cmtu. Kesian kan lbh2 lg kalo ada anak kecil.

Seb baik jln ke utara x lah jammed seteruk tu mcm cuti raya cina lps, cuma permukaan jalan agak byk lubang tp sgt baik utk sesape yg nk asah skill ambil selekoh mcm Schumacher sbb jalan berbukit mmg adventure.

3 comments:

diana said...

kat pulau pinang lagi banyak lubang..
heheh

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

selamat kembali, wat bestnya balik kampung

GreenJade said...

welkambek behbeh

tu ler sini sinun kwn2 blogger dok citer psl jem sini sinun..untung uols menentang arus ke utara..