ad ld

Sunday, June 30, 2013

Kelantan Juara Piala FA 2013 Piya Pemain Terbaik (Gambar)

Pasukan Kelantan sekali lagi bergelar juara Piala FA Malaysia sekaligus mempertahankan trofi yang dijulang musim lalu selepas menewaskan pasukan Johor Darul Takzim (Johor DT) 1-0 pada aksi akhir di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu. Kemenangan tipis pasukan Kelantan itu hasil jaringan Mohd Nor Farhan pada minit ke-16 permainan.


Babak pertama perlawanan menyaksikan skuad kendalian Bojan Hodak itu menguasai permainan dengan beberapa serangan berbahaya yang dilakukan Ahmad Fakri Shaarani serta Dickson Nwakaeme. Skuad Singa Selatan yang dikemudi Fandi Ahmad gagal memecah benteng pertahanan Kelantan di mana penyerang sensasinya, Nor Shahrul Idlan Talaha dikawal rapi rakan-rakan bekas pasukannya itu.

Sementara itu, kelibat Safee Sali hanya dapat dilihat sehingga minit ke-17 sahaja selepas dikeluarkan kerana kecederaan dan diganti dengan Leonel George Nunez. Selain itu, separuh masa kedua menyaksikan permainan seimbang Dengan kedua-dua pasukan cuba melakukan serangan balas. Tiada perubahan pada babak kedua dengan menyaksikan keputusan kekal 1-0 sehingga tamat permainan.

Lebih manis, kapten pasukan Kelantan, Badhri Radzi atau Piya dipilih sebagai Pemain Terbaik perlawanan. Aksi ini merupakan kali keempat Kelantan mara ke final selepas tahun 2009, 2011 dan 2012. Manakala Johor kali terakhir menjulang trofi ini pada tahun 1998. Aksi perlawanan akhir ini disaksikan 87,000 penonton yang memenuhi Stadium Nasional Bukit Jalil.

-- JDT Hadiah Audi Q7 Jika Menang Piala FA (Gambar)
-- Wala Juara Raja Lawak 7 Menang RM100 Ribu (Gambar)
-- Ibu Siti Sarah Meninggal Dunia (Gambar)


No comments: