ad ld

Wednesday, September 17, 2014

Proton Iriz Dan Perodua Myvi Jom Tengok Perbezaannya

CEO Proton Datuk Abdul Harith Abdullah menerangkan versi terbaru Kereta Compact Proton bukan varian dari A-Segment dan ia terus mengalihkan pendapat media bahawa kereta keluaran terbaru Proton ini adalah B-Segment seperti Perodua Myvi.


Ia mencetuskan berbezaan saiz yang ditetapkan untuk Proton Iriz. Iriz telah dipamerkan kepada awam, saiz kereta compact ini berukuran 3,905mm panjang, 1,720mm lebar dan 1,550mm tinggi di mana ia 215mm panjang, 55mm lebar dan 5mm tinggi dari Myvi. Proton juga membawakan jarak roda yang lebih panjang iaitu 255mm berbanding Myvi 115mm.

Ruang belakang penumpang juga agak ketara dengan Myvi dengan ruang yang lebar dan luas yang memberikan keselesaan kepada penumpang. Proton dengan lebih peningkatan memperkenalkan sokongan peha kepada tempat duduk belakang Iriz dengan asas yang lebih panjang berbanding Myvi.

Bahagian ruang depan Iriz agak sempit berbanding Myvi kerana Myvi meletakkan Console Gear pada bahagian tengah yang memberikan ruang pada bahagian bawah(nampak lebih besar dan selesa). Dari segi luas ruang barangang, Iriz mempunyai ruangan yang lebih luas iaitu 215 liter berbanding Myvi 208 liter.

Semenangnya Proton Iriz direka dengan kesesuaian zaman sekarang, ia menyediakan ruang pengecasan USB pada bahagian pemandu dan juga penumpang bagi memudahkan penumpang mengecas peranti mudah alih mereka. arenakereta

-- Aeril Zafrel Kesal Anaknya Bersama Wawa Zainal Dilabel Anak Haram
-- Shila Amzah Pakai Gaun Pendek Dan Seluar Ketat ND Lala Beri Penjelasan (Gambar)
-- Perodua Axia Dilancarkan Harga Lebih Murah Bermula RM24600-RM42530 (Gambar)
-- Toyota Vios 2013 Harga Spesifikasi Dan Pilihan Warna

No comments: