ad ld

Tuesday, December 10, 2013

Budak 30 Bulan Mati Selepas Terjatuh Banana Boat Di Pantai Purnama Port Dickson (Gambar)

Seorang kanak-kanak berusia 30 bulan yang mendesak ayahnya membawa dia menaiki 'banana boat' ketika bercuti di Pantai Purnama Port Dickson meninggal dunia akibat komplikasi selepas lemas akibat terjatuh ke dalam laut dalam insiden berkenaan. Keluarganya yang tinggal di Pasir Panjang Port Dickson, datang untuk berkelah di pantai popular berkenaan bersama-sama tiga anak mereka pada tengah hari Ahad.


Kanak-kanak berkenaan, Nur Hannan Humairah Mohd Hafrisham, kemudiannya memujuk ayahnya agar membawa dia menaiki 'banana boat'. Ayah mangsa, yang bekerja di sebuah bank di Kuala Lumpur, akhirnya mengalah dan membawa kanak-kanak berkenaan bersama-sama tujuh yang lain untuk bermain 'banana boat'. Dia telah memberitahu kepada pengusaha bot berkenaan agar tidak membawa botnya terlalu laju.

Bagaimanapun, ketika pengusaha tersebut hendak berpatah balik ke kawasan pantai, dia melakukan 'stunt' yang menyebabkan semua penumpang di atas 'banana boat' terjatuh ke dalam air. Kanak-kanak lelaki itu hampir lemas namun berjaya diselamatkan selepas diberikan bantuan pernafasan dari mulut ke mulut. Mangsa terus dikejarkan ke Hospital Port Dickson. Dia kemudiannya dipindahkan ke Hospital Tuanku Ja'far di Seremban. Bagaimanapun, keadaan bertambah teruk dan mangsa meninggal dunia tengah malam Ahad. mstar

-- Siti Nurhaliza Sedih Ketika Bantu Mangsa Banjir Di Pahang (Gambar)
-- Salima AF Isteri Kedua Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre (Gambar)
-- Kemalangan Di Km 244 Lebuhraya PLUS Senawang 2 Maut Bayi 10 Bulan Parah (Gambar)
-- Bayi Perempuan Bogel Masih Hidup Ditinggalkan Tertiarap Atas Jalan Di Ipoh (Gambar)

2 comments:

GREENJADE said...

iskhh banana boat ni mmg x sesuai utk kanak2 ler..patutnye bapak budak tu pujuk elok2 jgn kasi naik..sedih lah.

alina said...

Errrr... mangsa kanak2 perempuan... yg meninggal kanak2 lelaki... @ typing error kah? Hihihi