ad ld

Monday, March 5, 2012

Bienda Dpt Ilham Nama Anak Drpd Telenovela Lavienda Namiraz

Penyanyi Bienda berkata dia mendapat ilham untuk memberikan nama Lavienda Namiraz kepada anak perempuannya yang baru dilahirkan itu daripada perwatakan drama telenovela Latin yang kerap ditontonnya ketika hamil.

Menurut penyanyi berusia 27 tahun itu, bagi berlaku adil mereka bersepakat untuk menggabungkan bahagian nama masing-masing kepada bayi sulung itu.

“Nama Lavienda diilhamkan daripada gabungan nama saya dan salah satu watak dalam telenovela Latin yang saya gemar tonton ketika mengandung dulu. “Kebetulan pula, suami juga ada nama pilihannya iaitu Namiraz yang diambil daripada nama Zariman yang diterbalikkan. Untuk berlaku adil, kamu gabungkan dua nama itu,” katanya.

Bercerita tentang pengalaman bergelar ibu, Bienda berkata dia bersyukur kerana anaknya tidak mempunyai banyak ragam atau kerap menangis. Sekali pun, dia mengakui masih berasa kekok dengan kehadiran bayi itu dalam keluarganya, Bienda teruja untuk melayari kehidupan dengan status baru itu.

“Saya dan suami masih kekok dan terkejut dengan kehadiran anak kami dalam keluarga. Selama ini, saya mengandung dan kini dia sudah lahir, saya susah hendak gambarkan perasaan itu. “Namun, saya bersyukur kerana Lavienda tidak banyak kerenah dan kami sedang belajar untuk menyesuaikan diri dengan pengalaman baru ini,” katanya.

Bienda yang juga anak kepada penyanyi dangdut Sheeda selamat melahirkan bayi seberat 2.95 kilogram itu menerusi pembedahan di sebuah hospital swasta pada 26 Februari lalu. Bienda berkahwin dengan Boy yang juga penerbit program di Primeworks Studios itu pada 8 Oktober 2010. mstar

-- Bila Anak Erra Fazira Dan Dynas Mokhtar Bersama

9 comments:

ieda said...

agak2 kannn ape agaknyee makna disebalik nama yg unik itu ;)

mamalieyna said...

ha'a la..ada makna tak tu?..hee~

yana halim said...

wah! canggih nama baby dia..

@e_da said...

patutla nama iras nama mak dia.. lavienda... bienda

Mama Hanim said...

K.ieda: Tu la kan, apa agaknya..

Mama Hanim said...

Eina: Buat suspen je kan, terfikir2 apa maknanya..huhu..

Mama Hanim said...

Yana: Meletopps gitu..hehe..

Mama Hanim said...

Eida: Dulu ramai yg minat nama rosalinda.. Demam drama latin masa tu kan..

eiela said...

ada jugak yang macam tu kan.