ad ld

Tuesday, September 21, 2010

Lagi Kes Bayi Mati Di Pusat Jagaan Kanak Kanak

Salam.. Rasanya tentu naluri seseorg ibu akan tersentuh bila baca berita kematian bayi walau dgn apa sebab skali pn kan. Sedih baca kt kosmo td, ada lagi kes bayi mati di pusat jagaan kanak2. Tahun ni saja dh kerap kali kita dgr kes2 cmni. Nape perlu terus berlaku? X dpt bayangkan cmne perasaan ibu bapa bayi tu hadapi hari2 mendatang lbh2 lg baru je lalui Hari Raya bersama kan. Tentu byk memori manis dan gambar2 yg diabadikan di raya tu. Semoga ibu bapa mangsa tabah dgn dugaan tersebut.

Seorg petugas HTJ (foto) m'bawa mayat Nor Azwa (foto kecil) utk pemeriksaan.

--> SEREMBAN – Seorang bayi perempuan berusia tiga bulan meninggal dunia selepas dihantar ibu bapanya di sebuah taman asuhan kanak-kanak (Taska) di Paroi, dekat sini semalam. Mangsa, Nor Azwa Safrina Hairul Anuar dikatakan dihantar ke pusat asuhan itu pagi semalam kira-kira pukul 7 pagi sebelum ibu bapanya ke tempat kerja. Menurut nenek mangsa, Zadariah Ismail, 57, dia bergegas ke pusat asuhan itu kira-kira pukul 11 pagi selepas salah seorang penjaga pusat itu menghubunginya memaklumkan keadaan Nor Azwa Safrina didapati lemah.

Selepas menerima panggilan dari pusat asuhan, saya terus membawa Nor Azwa Safrina ke Klinik Kesihatan Ampangan, di sini dan kemudiannya pihak klinik berkenaan mengarah agar di bawa ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) untuk rawatan segera. “Punca kematian masih belum diketahui berikutan pihak hospital masih menjalankan siasatan,'' katanya ketika ditemui di bilik mayat HTJ. Ibu bapa mangsa, Norhida Md. Noor, 26, dan Hairul Anuar, 28, yang tidak mahu diganggu berikutan kematian anak sulung mereka kelihatan sugul ketika menanti di bilik mayat. - kosmo

-- Takziah dan Al Fatihah utk bayi Nor Azwa.
-- Apa perasaan uols?

1 comment:

[leily.laily] said...

Alfatihah & takziah tuk kuarga arwah..
adessh, takut lak dengornyer..
hrp2 depa amek cakna la budak2 yg dorang jaga, huhuhuhu.. ;-(