ad ld

Monday, November 14, 2011

Hepatitis A Di Dua Kampung Hulu Terengganu, 27 Disyaki Dijangkiti

Seorang calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Nor Ain Nabila Rashid, 17, terpaksa memulakan peperiksaan SPM hari ini di wad Hospital Hulu Terengganu selepas dia bersama 26 penduduk dua buah kampung di sini disyaki dijangkiti virus Hepatitis A sejak seminggu lalu.

Turut menerima nasib yang sama dalam kejadian melibatkan penduduk di Kampung Basung dan Pasir Dula dekat sini itu ialah tiga orang adik Nor Ain Nabila berusia tiga hingga 11 tahun.

Mengingati kembali penyakit itu, Nor Ain Nabila menceritakan, dia mengalami demam dan sakit kepala yang teruk sejak beberapa hari lalu dan sudah berjumpa doktor yang memberinya ubat. “Tetapi saya dan adik-adik makin teruk sampai emak bawa kami ke hospital dan terus ditahan wad,” katanya yang tertekan kerana masalah itu menjejaskan persiapannya menduduki SPM hari ini.

Bagaimanapun, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kuala Jeneris itu menganggap kejadian tersebut sebagai dugaan dan dia berharap dapat menjawab soalan peperiksaan SPM di wad hospital dengan baik. kosmo

-- (Gambar) Budak 22 Bln Hilang 18 Jam Di Hutan Kg Lintah Perak
-- (Gambar) Bayi 5 Bln Mati Tercekik Bubur Nasi Di Tmn Putra Perdana Puchong

No comments: