Sunday, June 27, 2010

SERVICE TERUK MACAM.........

Salam.. Uols ada x yg penah terminate mana2 broadband? Cmne caranya, senang x? Semlm I nk 'hapuskan' satu line tu, tp dia punya prosedur..mak aiii punya lah byk songeh.. Masa promo, mmg berbuih mulut salesgirl explain itu ini, mcm2 ada kebaikan klu guna line dia, tp bila kita sebut je nk potong, mcm2 alasan dibagi..

Mula2 syarat plan tu xleh potong dlm masa setahun, klu x kena caj rm200. Ok la, sbb mmg nk pakai lama pn klu service bagus la kan.. Tp baru 3bulan pakai, modem dia dh mula bt hal.. Meragam asik xleh connect je. Then bawa lah ke service center, tp dpt jawapan,' Sini x bleh repair, kena hantar ke Penang or Alor Star.' Nk tukar pn x bleh, xde dlm perjanjian.' -- Klu pegi tu masa tgh lapar kan, mau ada yg kena marah seketul dua agaknya..huhu..

Kau igt dekat je ke klu saja2 nk gi Penang or Alor Star dri SP ni? Tu blom kira masa lagi. Klu btul nk jaga customer, lg elok kau yg amik modem tu, urusan hantar repair or tukar tu company kau yg handle. Ni customer yg plak yg kena bt, caj bil reti plak terus jalan je every month. Apa hal????

Pastu semlm gi lagi nk tutup terus acc tu. B4 tu dh call customer service K.L, dia kata klu nk terminate kena bw modem ke service center berdekatan n that's all. Senang kan bunyinya. Maka terus ke lokasi, tp hampeh je.. 'Sini x boleh nk tutup akaun, call je customer service, settle.

Hubby x mau cakap byk, trus call blik c.service, itu ini itu ini.. Last skali, 'Sini xde kemudahan utk close account. U kena gi Seberang Prai Penang..'.

-- Sabar je lah.. Bila nk duit kita, semua boleh kan... Service yg teruk!!!!!

6 comments:

  1. berukben ape yg truk macam tu skali, mama hanim? kekadang pekerja tu yg malas wat kijer..ampeh kan?

    ReplyDelete
  2. Eily: tu la kan, rasanya sikap pekerja yg bt byk songeh cmtu..

    xpe2, mesti panas lps manager dia panggil..huhu..

    ReplyDelete
  3. diorg takut hilg income ler mama hanim...

    ReplyDelete
  4. Kf: itu lah.. tp jgn la smp menyusahkan pengguna kan..

    ReplyDelete
  5. ish.. teruknya! dulu ain guna celcom broadband. tp mmg lembab gila line dia. mungkin kat kawasan kampung kot. kalau kawasan bandar mungkin ok kan.. tak tahu laaa...

    tapi, masa nak terminate tu, tak de apa-apapun.. just call centre, suh dia terminate. masa tu dia ada tanya kenapa nak terminate, ain cakap "lambat sangat.. tak leh tahan.. pastu kalau lewat bayar sehari pun dah kena sekat."

    dia pujuk suh buat penambaikan, ain malas nak layan dah...mmg dalam hati sakit gile babeng dah duk melayan network yang tuuuuuuuutt..

    lepas tu, pi bayar perabis bil tertunggak sebulan. Lepas tu settle.... pakai streamyx lagi best!!! puas hati...

    ek eh.. banyak lak membebel..

    ReplyDelete
  6. ain: mcm2 kan hal berukband..

    nih pakai yg pesaing celcom tu.. mmg byk songeh.. service mcm tuuttttt.. buang duit je..

    ReplyDelete

TQ!!! PLEASE COME AGAIN!!!!